De Nationale Zorggids is een online platform waarop het laatste nieuws, achtergrondartikelen, blogs, interviews en vacatures over de zorg te vinden zijn.
De Nationale Zorggids is een autoriteit binnen de zorgsector
In 2009 is de Nationale Zorggids opgericht met als doel de kern van het nieuws kort en bondig over te brengen. Het idee voor de Nationale Zorggids is ontstaan doordat de oprichter van het platform vaak op zoek was naar branche gerelateerd nieuws, maar ontdekte dat al het nieuws uit verschillende hoeken gehaald moest worden. Het leek hem een slim idee om al het nieuws te bundelen en op één platform aan te bieden. In de loop der jaren is de Nationale Zorggids uitgegroeid tot een autoriteit binnen de zorgsector. Met een bezoek aan de website is de gebruiker op de hoogte van wat er speelt binnen de zorg. De website wordt zelfs zo goed bezocht dat de Nationale Zorggids is genomineerd voor Website van het Jaar.
Veel websitebezoekers en socialmediavolgers
Dagelijks zorgt de redactie van de Nationale Zorggids ervoor dat de website gevuld is met het laatste nieuws, vacatures en achtergrondartikelen uit de branche. Hiermee is de Nationale Zorggids inmiddels een autoriteit in de zorgsector geworden. Dit komt mede door het aantal bezoekers. De website trekt maandelijks 135.000 bezoekers, zowel consumenten als zorgprofessionals die geïnteresseerd zijn in zorgnieuws. Niet alleen de website wordt goed bezocht, ook de socialmediakanalen hebben een groot bereik. Meer dan 140.000 mensen volgen de Nationale Zorggids op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn voor het laatste nieuws uit de branche. De website en de socialmediakanalen hebben een volledig bereik van 27.100.000 mensen per maand. Dit bereik is tegelijk zeer branche specifiek.
Branche specifiek adverteren
Het grote bereik van de Nationale Zorggids zorgt ervoor dat de website een interessant kanaal is om branche specifiek te adverteren. Daarom worden er pakketten samengesteld waarbij klanten de mogelijkheid krijgen hun eigen minicampagne op te stellen. Een campagne kan bestaan uit een blog, advertorial, vacature, event of een socialmediapost. Het grote voordeel van adverteren op de Nationale Zorggids is dat er een concrete doelgroep wordt aangesproken. Dit zijn voornamelijk mensen die specifiek op zoek zijn naar nieuws en informatie uit de zorgsector.