Harry Hilders - Urban Interest

In 1988 is Harry Hilders het bedrijf Urban Interest gestart. Urban Interest is begonnen als exploitant van woningen, en inmiddels uitgegroeid tot een onafhankelijke ontwikkelaar en eigenaar van zowel commercieel als residentieel vastgoed. Het exploiteert, (her)ontwikkelt en transformeert vastgoed tot woningen, winkels, kantoren, bedrijfspanden, hotels of tot een mix van deze bestemmingen. Met een portefeuille mix van 45 procent winkels, 45 procent woningen en 10 procent kantoren en bedrijfsruimten is Urban Interest in staat een brede markt te bedienen.

Vastgoedspecialisten

Dankzij het team van uitmuntende vastgoedspecialisten heeft Urban Interest een buitengewoon goede neus voor de kansen die zich voordoen in de markt. In de dagelijkse business richten zij zich op de lange termijn. En in samenwerkingen maken ze heldere afspraken, waarbij verwachtingen te allen tijde worden gemanaged. Dit geldt voor samenwerkingen met huurders en onderhoudspartijen, maar zeker ook voor die met collega-vastgoedeigenaren en andere partijen. De specialisten kennen de markt door en door, en werken nauw samen met alle marktpartijen. Ze zijn op de hoogte van wat er speelt en kunnen direct anticiperen op actualiteiten en ontwikkelingen. Hierdoor maken zij het mogelijk om kansen te zien en deze aan te grijpen. Als onafhankelijk ontwikkelaar houdt het bedrijf de condities van de woningen, winkels, hotels, kantoren en bedrijfspanden uiteraard in goede staat, zowel technisch als anderszins. De kwaliteit van het vastgoed staat immers voorop. Daarbij wordt ook de prijs-kwaliteitverhouding nooit uit het oog verloren. Het resultaat is een sterke en stabiele portefeuille.

Voorbeeldprojecten

Ook richt Urban Interest zich op langetermijnprojecten, waarbij kwaliteit centraal staat, en de wensen en behoeften van de klant altijd de inzet zijn. Die projecten zijn verspreid over het hele land en worden gedaan op alle niveaus. Zo is in Almelo met ‘Haven Zuid’ de binnenstad herontwikkeld door kantoren te transformeren tot woningen en winkels te verplaatsen. Resultaat: 42 nieuwe appartementen en een winkeldeel dat met 4.000 vierkante meter veel intiemer en gezelliger is geworden. Dit heeft de leefbaarheid vergroot en zo de hele stad een boost gegeven. In Den Haag heeft De Thorbecketoren van circa 13.000 vierkante meter een tweede leven gekregen. De voormalige kantoortoren is tot 116 luxe huurappartementen omgebouwd met op de begane grond en eerste en tweede verdieping commerciële ruimtes. Vanwege het fantastische uitzicht kreeg dit project de naam Bellavista.

Waarde toevoegen

De bedrijfsstrategie van Urban Interest is sinds de oprichting gericht op het toevoegen van waarde aan de opgekochte panden. Het toevoegen van waarde kan op verschillende manieren gebeuren. Er kan bijvoorbeeld gedacht worden aan de uitbreiding van een winkelcentrum, waarop nieuwe woningen worden gebouwd. Of aan de opkoop van een half-leegstaand kantoorpand om dit na een grondige renovatie gesplitst te verhuren. Naast het transformeren van vastgoedobjecten wordt er aandacht besteed aan het upgraden en verbeteren van de bestaande projecten. Zo heeft het project Bellavista een upgrade gekregen en is er waarde toegevoegd doordat het van energielabel A is voorzien.